d

دانستنی های استان خراسان

(مشهد)

خراسان رضوی       

                     

استان خراسان رضوی ، بزرگ ترین قطب توریسم مذهبی ایران میباشد.  بناهای آرامگاهی، بیش ترین و مهم ترین چشم انداز معماری این منطقه را تشکیل می دهند. مجموعه های آرامگاهی؛ بناهایی هستند كه طی سالیان طولانی بر روی مدفن و مزار شخصیت‌های مذهبی و محبوب شكل گرفته اند و معمولا شامل حرم، ‌مساجد، مدارس، كتاب خانه ها، كاروان سراها، آب انبارها، خانقاه ها و فضاهایی از این قبیل می شوند. گسترش چنین مجموعه هایی، با گسترش مذهب، اعتبار و احترام صاحب مدفن و ارزش هنری و معماری بناهای ساخته شده ارتباط مستقیمی دارد. برخی از مجموعه های آرامگاهی مانند آستان قدس رضوی، در شكل گیری و پیدایش شهرها، نقش اساسی و مهمی ایفا كرده اند و به مركز فعالیت های مختلف مذهبی، سیاسی، اقتصادی و غیره تبدیل شده اند. در اینجا به برخی از اثار گرانقدر اشاره میکنیم.

 

مجموعه متبرکه آستان قدس رضوي

دیرایست که سایه کرامت و شفاعت حضرت رضا(ع)  بر شیعیانی که از اقصی نقاط دنیا راهی دیار پر فیض او می شوند جارياست. قلم در ثبت نگارش زوایاي بی انتهاي معماري سراسر معنوي صحن ها، ایوانها، مناره ها و گنبد ملکوتی آن قاصر است.گنبدي که مشخص ترین نماد و نشانه مشهد بوده و یاد آن آرزوي زیارتش را یادآورمی گردد. قرن ها از ساختمان آنمی گذرد و مأمنی است بر ضریح و مدفن امام رضا(ع)

 

مسجدگوهرشاد

 

                           

مسجد جامع گوهرشاد به سبب همجواري با حرم مطهر از مرتبت خاصی برخوردار است. این مکان مقدس از قدیم کانونتعلیم و تدریس علوم و معارف اسلامی بوده است. این مسجد با گنبد فیروز گون و مزین شده به آیات قرآنی به خط زیباي محمدرضا امامی در پیرامون آن داراي صحنی وسیع و چهار ایوان منحصر به فرد در چهار طرف و شبستانهایی گرداگردصحن می باشد. مسجد جامع گوهرشاد در سال 821 هجري قمري به خواست گوهرشاد خاتون همسر شاهرخ تیموري بناشده است.

 

مجموعه موزه هاي آستان قدس

   

این مجموعه شامل موزه مرکزي با آثاري نفیس مربوط به سده هاي اسلامی تا قرون اخیر و موزه قرآن که شمار قابلتوجهی از قرآنهاي نفیس منسوب به ائمه اطهار و برخی استادان بزرگ خوشنویسی را در خود جاي داده است. موزه تمبر،موزه تاریخ مشهد و همچنین موزه تخصصی فرش که گنجینه اي است گرانبها نمایانگر هنر اصیل ایرانی از بخشهاي دیگر اینمجموعه می باشد .

 

کتابخانه آستان قدس رضوي

کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي به لحاظ دارا بودن بالغ بر 30000 نسخه از کتب خطی و شمار فراوان سایر کتب درموضوعات مختلف به چندین زبان رایج از اهمیت و شهرت ویژه اي برخوردار است.

 

آرامگاه فردوسی

 

                          

حکیم ابوالقاسم فردوسی در سال 329 هجري، در قریه پاژ در ناحیه توس دیده به جهان گشود و بعد ازسالها رنج براي پاینده نگهداشتن زبان فارسی در سال 411 یا 416 هجري درگذشت. در سال 1313برمقبرهفردوسیآرامگاهی با طرح آتشکده ساختند. ساختمان فعلی آرامگاه که طراحی آن با مهندس سیحون بوده است. در نماهاي بیرونیبرگرفته از معماري هخامنشیان است، فضاي داخلی نیز از معماري دوره اشکانیان و اسلامی اقتباس شده و شکل کلی ساختمانشبیه بناي مقبره کوروش در پاسارگاد است. مهدي اخوان ثالث شاعر معاصر بزرگ خراسانی نیز در محوطه آرامگاه فردوسی و در کنار آن استاد بی نظیر زبان فارسی به خاك سپرده شده است. موزه توس در مجاورت مقبره نیز اشیاییباستانی که اغلب از کاوشهاي باستان شناسان توس به دست آمده است در خود جاي داده است .

 

هارونیه

                                       

این بنا در ورودي شهر تابران توس قرار دارد و در دوره سلجوقیان و قبل ازحمله مغول ساخته شده است. ارتفاع گنبد آن بالغ بر 20 متر می باشد.طرح کلی بنا شبیه به گنبد سلطانیه در زنجان می باشد.

 

آرامگاه خواجه ربیع

                       

در شمال شهر مشهد آرامگاه زیباي مربع شکلی با چهار شاه نشین در چهار جانب با گنبد دو پوشه درمیان باغی بزرگ بنا گردیده که آرامگاه ربیع بن خیثم از جمله تابعین پیامبر اسلام می باشد. بناي فعلی بقعه به درخواست شیخبهایی و به دستور شاه عباس صفوي ساخته شده است. گنبد آن با کتیبه هایی به خط بنایی و ثلث تزیین یافته است و داخل بنانیز دو کتیبه به خط علیرضا عباسی وجود دارد .

 

آرامگاه خواجه اباصلت هروي

         

اباصلت هروي از دانشمندان و محدثین مشهور عصر امام هشتم شیعیان حضرت رضا (ع) بوده است. آرامگاه خواجه اباصلت در 12 کیلومتري جنوب شرقی مشهد واقع شده است و هر ساله مورد توجه هزاران زائرمشرف به مشهد مقدس قرار می گیرد.

 

گنبد خشتی 

این بنا مدفن سلطان محمد از اعقاب امام موسی بن جعفر(ع) است و درمحله نوغان مشهد قرار دارد. داراي رواقی است چهارگوش و چهار شاه نشین که به سبب گنبد خشتی آن به این نام معروف شده و سبک معماري ساختمان بهبناهاي دوره تیموري شبیه می باشد. ساخت این بنا به دوره صفوي مربوط می شود .

 

گنبد سبز

                                     

این آرامگاه که به سبب گنبد فیروزه اي رنگ و زیبایش به این نام خوانده می شود در مرکز شهر مشهد قراردارد و ظاهراً مدفن محمد مومن عارف استرآبادي از شیوخ شیعه مذهب سلسله ذهبیه است. قدمت بنا به دوره صفويمی رسد. گنبد سبز سابقاً در میان باغی بزرگ که محل سکونت عده زیادي ازدرویشان وبرگزاري مراسم ومجالس آنانبوده قرار گرفته بود .

 

آرامگاه ارسلان جاذب و میل ایاز

    

این مقبره از بناهاي ارزشمند قرون اولیه اسلامی در خراسان است که بصورت چهارطاقی تبدیل به هشت ضلعی گردیده و گنبد یک پوش زیبایی بر فراز آن قرار دارد. بنا به ارسلان جاذب والی توس در عهدمحمود غزنوي مربوط است. فضاي داخلی آن با کتیبه هاي کوفی و گچبري زینت یافته است و آجرچینی بنا نیز از ویژگیهايآن محسوب می شود .

 

میل اخنگان

                                 

برجی آجري می باشد که ظاهراً متعلق به قرون 7 تا 9 هجري است و در 22 کیلومتري شمال مشهد قرار دارد.بدنه برج قبلاً با کاشی هایی با شکلهاي متنوع چند ضعلی وستاره اي پوشانیده گردیده بود اما اکنون تعداد کمی از آنها بارنگهاي فیروزه اي و لاجوردي باقی مانده است. بدنه بنا به شکل استوانه و سقف آن به شکل مخروط می باشد .

 

میل راداکان

                                 

این میل برج نجومی است که از معماري خاصی برخوردار می باشد و مربوط به نیمه دوم قرن 7ام هجري است. این بنا که در فاصله 65 کیلومتري مشهد واقع گردیده درعین سادگی یکی از شاهکارهاي معماري ایرانی پس از اسلام محسوب می شود. ارتفاع برج به 25 متر می رسد .

 

رباط شرف

                                    

از معروفترین رباطهاي موجود در داخل ایران محسوب می شود که در قرن 6 هجري بنا گردیده و تا دوره صفویه نیز مورد استفاده بوده است. گچبریهاي بی نظیر، آجرکاریهاي بسیار زیباو متنوع در ایوانها و رواقها، کتیبه هاي متعدد آجري به خط کوفی و تزئیناتظریف بر روي محراب اصلی و فضاهاي داخلی ایوان رباط را به مکانی منحصربه فرد تبدیل کرده است. رباط شرف در 6 کیلومتري روستايشورلق در مسیر مشهد- سرخس قرار دارد .

 

پارک ملت مشهد
                                                 

پارک ملت یکی از جاذبه های گردشگری مشهد و بزرگ ترین پارک این شهرمی باشد. مساحتش ۷۲ هکتارِ و بزرگ ترین چرخ و فلک خاور میانه تو این پارک می باشد. یه قسمتی از این پارک رو مخصوص خانومها  درست کردند. در کل شهر بازی و کتاابخانه و جاهای مختلف دیدنی دارد.
آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد ۱۰ کیلومتری مسجد گوهرشاد، ضلع شمال غربی میدان

 

باغ وحش وکیل آباد

                    
 

در جنوب غربی مشهد و همجوار با پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد، تنها باغ وحش مشهد و استان خراسان رضوی قرار دارد. این باغ وحش دارای حیوانات گوشتخوار، علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان مختلفه و جزو جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی می باشد.یکی از جذاب ترین مناطقی که می تواند به خوبی نظر گردشگران تورمشهد را به خود جذب کند بازدید از باغ وحش وکیل آباد مشهد است. در سال ۱۳۳۹ اولین باغ وحش مشهد در این شهر تاسیس شد. سال ۱۳۵۹ باغ وحش وکیل آباد در مکان فعلی به بهره برداری رسید. این باغ وحش در حال حاضر در ورودی پارک جنگلی وکیل آباد در مساحتی به وسعت ۴ هکتار احداث شده و به عنوان بزرگترین باغ وحش ایران تنوع قابل توجهی از حیوانات، آبزیان، خزندگان و... را در خود جای داده است. شهرت این باغ وحش موجب شده که در حاضر به عنوان یکی از پربازدید ترین نقاط تفریحی شهر شناخته شود و همواره توسط گردشگران تورمشهد مورد بازدید قرار بگیرد. طبق آمار بدست آمده این باغ وحش در حال حاضر مجموعه ای است دیدنی که شامل ۱۲۵ گونه ی جانوری، بیش از ۶۱ گونه پستاندار و همچنین ۴۹ گونه از پرندگان می شود. از جهت دیگر می توان تنوع قابل توجهی از خزندگان و آبزیان را در این باغ وحش فوق العاده مشاهده کرد. اگر در قالب تورمشهد به این شهر سفر کردید لازم است که بازدید از این باغ وحش بی نظیر را در برنامه سفر تور مشهد خود بگنجانید و از جذابیت های آن در طول تورمسافرتی خود نهایت استفاده را ببرید.
آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد کنار کوهستان پارک شادی

 

پارک کوهسنگی

                          
 

در دل دو رشته کوهسنگی در جنوب غربی شهر مشهد یکی از جاذبه های گردشگری و تفرجگاه های ساکنین دیده می شود که در ایام مختلف سال مراجعه کننده دارد، به خصوص  قشر جوان و بچه سال. این پارک قدیمی و مثلثی شکل که به کوهسنگی مشهورهست بعد از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی پربازدیدترین مکان شهر به حساب میاد. یه نکته جالب در مورد این مکان اینه که شاه عباس در ۱۶ سالگی در این مکان تاجگذاری کرده. این پارک در مجاورت بافت شهری و بخشی از جاده کمربندی که جاده آسیایی نام دارد، قرار گرفته است. مهندسان با الهام از بنای هارونیه و عمارت خورشید ، در پارک کوهسنگی ساختمانی طراحی کردن که موزه بزرگ خراسان رضویه و در اون اشیای قدیمی این بخش از کشور رو نمایش می دهند.آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد بزرگراه کلانتری، بلوار برادران خلیلی

 

پارک طبیعی هفت حوض

            

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مشهد که در دل کوه های خلج جا دارد هفت حوض  دارد. این منطقه حدود ۷ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. بعد از طی این مسافت باید ماشین را پارک کنید و باقی مانده مسیر که ۲ کیلومتر است رو پیاده طی کنید. این منطقه شامل ۷ حوضچه طبیعیِ که آب در آنها جریان داره. بعضی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک وسعت دارد. آب بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگتر می ریزد و رودخانه مسیرش رو ادامه می دهد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق از در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.بکر و دست نخورده بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکمفرماست آرامش عجیبی به شما هدیه می کند.
آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد ۷ کیلومتری مشهد

 

بازار رضا

                                                 
 بازار بزرگ رضا که تو فاصله کمی از حرم مطهر قرار دارد، یکی از شلوغ ترین و پربازدیدکننده ترین بازار های سنتی کشور لقب گرفته است.این بازار علاوه بر معماری زیبا و سنتی ای که دارد، یکی از قدیمی ترین مراکز عرضه سوغات و صنایع دستی شهر مشهد بوده و هست. وقتی وارد این بازار می شوید، بهتره قبل از اینکه غرق تماشای ویترین ها بشین یه کمی سر بالا حرکت کنید تا زیبایی معماری این بازار هم تماشا کنید. البته در خاطر داشته باشید که بازار از دوطرف راه ورود و خروج دارد که هرکدوم به یک میدان و خیابان می رسند و همچنین راهروهای میانی که به اواسط خیابان راه دارد
 آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد بین میدان هفده شهریور و فلکه آب، خیابان سلیمان

 

باغ گیاه شناسی مشهد

               

باغ گیاه شناسی مشهد، شامل بخش های مختلفی از جمله باغ گل رز، قطعه آموزشی و نمایشی، مجموعه گیاهی منطقه رویشی ایران، مجموعه آربراتوم و سیستماتیک گیاهی، باغ میوه های بومی ایران، مجموعه گیاهی سوزنی برگان، مجموعه نمایشی باغ صخره ای و مجموعه نهالستان و گلخانه های تکثیریه. این باغ به منظور حفاظت و نگهداری از گیاهان و تهیه بانک ژن زنده گیاهی، آشنایی دانشجویان و شهروندان با انواع گونه های گیاهی، انجام برنامه های مطالعاتی و پژوهشی، ترویج استفاده شهروندان از گل و گیاه و ... احداث شده . این باغ در بلوار جمهوری اسلامی، حد فاصل چهارراه مقدم و میدان غدیر واقع شده است.
آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد بلوار جمهوری

 

پارک علمی پروفسور بازیما

          

پارک علمی پروفسور بازیما یکی از پارک های موضوعی در کشورمان ایران است. این پارک در مساحتی حدود ۲۴۰۰ متر در طبقه چهارم مجتمع وصال واقع در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است. 
«پارک علمی پروفسور بازیما» در سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم (علوم تجربی) می باشد که با تلفیق حوزه های سرگرمی و آموزش سعی دارد فضایی مفرح و آموزنده را برای خانواده ایرانی فراهم آورد.
بازدید کنندگان علاوه بر آنکه از سرگرمی های دانش بنیان لذت می برند، به کشف پاسخ سوالات خود پیرامون چگونگی آفرینش کهکشان ها و سیاره زمین، حیات اولیه، زندگی حیوانات ماقبل تاریخ مانند دایناسور ها و فرمانروایی انسان بر روی زمین می پردازند. در این پارک سوار بر ماشین زمان شده تا به ابتدای خلقت جهان رفته و سفری پرهیجان را از آغاز آفرینش تا به امروز تجربه کنیم. با سوار شدن بر زیردریایی اکتشافی سری به دنیای عجیب جانوران زیر دریا خواهیم زد. برای اولین بار در کشور به همراه پزشک پروفسور بازیما با عبور از داخل دهان یک انسان غول پیکر و سفر درون اندام های بدن، به کشف اسرار بدن انسان خواهیم پرداخت. 
آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد بلوار خیام شمالی، مجموعه گردشگری سپاد، مجتمع
 

 

باغ موزه نادری

                         

 خیابان های اطراف حرم پر شده از هتل ها و مراکز خریدی که هم برای اهالی مشهد خوبه هم برا ی مسافرها .
حوالی چهارراه شهدا و درست داخل باغ نادری و در کنار آرامگاه و مجسمه نادر شاه و سربازانش، یک موزه هست که خیلی دیدنی هست  به خصوص برای پسر بچه ها و کلا همه اونایی که به تاریخ علاقه دارند .
تو این موزه می تونید انواع سپر، نیزه، شمشیر و کلاه خود و ...رو ببینیند. از دیدنی های اینجا دو شمشیر اختصاصی نادر شاهه که با طلاکوبی روی اونا اسم و شعری برای شاه نوشته شده تازه اینکه درست جلوی در ورودی، چند عراده توپ جنگ چیدن تا حسابی با حال و هوای رزم و جنگ وارد موزه بشیند
آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد خیابان شیرازی ، آرامگاه نادر شاه افشار

 

 

شهربازی سرزمین عجایب

 یکی از بهترین مجموعه‌های بازی در شهر مشهد مجموعه سرزمین عجایب موجود در مرکز تجاری الماس شرق است . این مجموعه که در بالاترین بخش پاساژ قرار گرفته امکانات و بازی‌های متنوعی دارد . وجود ِ دستگاه اصلی و ۱۰۰ بازی رایانه‌ای ، بهترین فضا برای بازی بچه‌ها و بزرگ‌ترها رو به همراه دارد .

آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد بلوار خیام شمالی، پاساژ بزرگ الماس شرق

غار مغان
 این غار در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد و در جنوب روستای مغان واقع شده است. دو دهانه دارد و درونش آثار استالاگمیت و استالاکتیت و چندین حلقه چاه وجود دارد که عمق یکی از این چاه ها ۲۵ مترهست. همچنین درونش یه پرت گاه و یه برکه آب هم هست. یادتون باشه برای ورود به این غار حتما باید راهنما داشته باشی در غیر این صورت خطرناک هست.

آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد ۳۵ کیلومتری مشهد، جنوب روستای مغان

بند گلستان
این بند یکی از بند های تاریخی استان خراسانه که مربوط به دوره تیموریانه و در ۸ کیلومتری غرب مشهد بر روی رودخانه گلستان احداث شده است. این بند از مناطق توریستی و دیدنی مشهده. با وجود اینکه حدود ۵۰۰ سال از عمر این بنا می گذره هنوز سالم و پابرجاست.

آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد ۸ کیلومتری غرب مشهد، بعد از پارک جنگلی وکیل آباد، بر روی رودخانه گلستان

پارک ارم مشهد
 بوستانی که در سال ۱۳۸۶ توسط شهرداری ساخته شد و پارک واقعا زیبایی ست.
در شهرها ی خشک و کویری تو تمام تاریخ مسئله استفاده و بهره مندی از آب مورد توجه بوده و همین توجه باعث ابداع شیوه های نو در استفاده از آن شده و برای افراد جالب هست.به همین دلیل گنجینه ای از ادوات قدیمی و معاصر مرتبط با آب، همچنین نقشه ها و سازه های قدیمی آب رو فراهم کردند.برای بازدید از این موزه می تونید به بلوار سازمان آب و اداره آب منطقه ای خراسان مراجعه کنید.

آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد گلشهر، بلوار شهید اوینی

 

سیرک بین المللی کاردینالی 

سیرک بین المللی کاردینالی ، اجرای نمایش های آکروباتیک و مهیج توسط هنرمندان اروپایی و آفریقایی در محیطی گرم و شاد رو به شما هدیه می دهد.

آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد ابتدای جاده شاندیز، روبروی موج های خروشا

 

شهر بازی سرپوشیده سمگا

 داخل محوطه ترمینال مسافربری شهر مشهد یکی از مراکز تفریحی شهر قرار دارد که سال ۱۳۸۹ مشغول به کار شده است .لیزر شو، صخره نوردی متحرک، پاتیناژ، ماشین برقی، قطار شادی، هشت خط بولینگ و سالن بیلیارد با غرفه های خصوصی از بازی های این مجموعه است .کافی شاپ، استخر آب و آتش، بیش از ۱۰۰ نوع وسایل بازی مکانیکی و رایانه ای که قابلیت استفاده همزمان ۶۰۰ نفر را دارد و سینمای چهار بعدی نیز از دیگر امکانات این شهر بازی است .آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد ترمینال مسافربری

موزه بزرگ تاریخ طبیعی خراسان
یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تونید بدون سرگردانی زیاد با طبیعت و موقعیت بومی مشهد و اطرافش آشنا بشیند ، رفتن به موزه تاریخ طبیعی این شهرهست . این موزه که در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شده است ، خیلی دقیق و جمع و جور اقلیم مشهد رو معرفی می‌کند . تو این موزه با بخش‌های مختلف جانور شناسی ، گیاه‌شناسی، دیرین‌شناسی و زمین‌شناسی روبه‌رو می‌شوید . در طبقه همکف این ساختمان، نمایشگاه و مخزن نگهداری مهره‌داران و بی مهره‌ها وجود دارد.
آدرس: ایران - خراسان رضوی - مشهد خیابان آزادی، دانشگاه فردوسی 

 


تور ها مرتبط
نام
مبدا
تاریخ رفت
تعداد شب
نوع
شروع قیمت
نام
(تور مشهد) تور مشهد
مبدا
تبریز
تاریخ رفت
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
تعداد شب
3
نوع
هوایی
شروع قیمت
1215000 تومان
هتل های مشابه
cafe.jpg
هتل آپارتمان اسپینو

هتل آپارتمان اسپینو هتل آپارتمان اسپینو با ۳۶ واحد در ۸ طبقه، در سال ۱۳۹۳ افتتاح شده است. این مجتمع دارای با ظرفیت ۱۱۲ نفر در خیابان هفده شهریور در حال فعالیت می‌باشد. هتل آپارتمان ا...

e01.jpg
هتل آپارتمان سقا

هتل آپارتمان سقا هتل آپارتمان دو ستاره ، سقا مشهد فعالیت خود را با هدف پذیرایی از زائران حرم مطهر امام رضا در سال 1392 دارای 82 باب اتاق با امکانات کامل اقامتی  آغاز کرد. هتل ب...

paradise0.jpg
هتل آپارتمان پارادایس

هتل آپارتمان پاردایس هتل آپارتمان پارادایس  در سال 1392 در 4طبقه و39باب اتاق 2و3تخته و اتاق های که دارای خواب میباشد ،افتتاح گردید.فاصله این هتل آپارتمان تا حرم 6 دقیقه میباشد و در خیابان امام...

12-1024x819.jpg
کیانا

هتل کیانا مشهد   هتل کیانا مشهد یک هتل ۴ ستاره تازه که در سال ۱۳۹۱ در ۷ طبقه و ۱۱۰ واحد اقامتی تاسیس گردیده است.رستوران هتل کیانا مشهد در طبقات همکف و نیم طقبه هتل آماده پذیرایی از مهم...

heliya1 (1).jpg
هلیا

هتل سه ستاره هلیا مشهد در سال ۱۳۸۸ در هشت طبقه و ۸۴ واحد اقامتی افتتاح گردیده است. این مجموعه در نزدیکی حرم مطهر حضرت امام رضا(علیه السلام)(8 دقیقه پیاده روی) واقع شده است. از مزیت‌های...

مطالب مرتبط

Mashhad.jpg

خراسان رضوی                              استان خراسان رضوی ، بزرگ ترین قطب توریسم مذهبی ایران میباشد.  بناهای...

بیشتر
قدمگاه2.jpg

نیشابور یکی از شهرستان های مشهد

بیشتر