d

کارس (ترکیه)

(کارس)


کارس(KARS)

                                              
 

کارس شهری در شمال شرقی ترکیه، که قرن ها این منطقه محل اقامت جمعیت زیادی از ارمنی ها بوده است. برای مدت زمانی کوتاه (928 تا 961) قبل از انتقال پایتخت این پادشاهی به آنی ، در 45 کیلومتری شرق ، کارس حتی پایتخت پادشاهی باگرید ارمنستان بود. اخیراً ، روسها از سال 1878 تا پایان جنگ جهانی اول این منطقه را اشغال کردند. این منطقه پس از مدت کوتاهی تحت مدیریت جمهوری ارمنستان قرار گرفت. اما ، در اکتبر سال 1920 ، نیروهای ترکیه کارس را به دست گرفتند و باعث خروج ارمنی ها شد و با تأسیس این جمهوری در اکتبر 1923 ، این کشور رسماً بخشی از جمهوری ترکیه شد. امروز ، منطقه شامل اقلیت بزرگی از آذربایجانی های قومی است که به شدت با باز کردن مرز با ارمنستان همسایه مخالفت میکنند.
مرکز شهر کارس کاملاً متفاوت از شهرهای دیگر است. با قدمت بیش از یک قرن ، بیشتر بناهای باشکوه و زیبا که در زمان اشغال روسیه ساخته شده اند ، در دو طرف خیابانهای گسترده قرار دارند که از یکدیگر عبور می کنند. این سازه ها هنوز در حال استفاده هستند و میراث معماری شهر را اضافه می کنند.کارس ، یک نقطه حمل و نقل بین آناتولی و قفقاز ، از زیبایی های برجسته ای برخوردار است شهری قرون وسطایی که زمانی "شهر 1001 کلیسا" نامیده می شد.

کارس از حیات وحش زیادی برخوردار است که توسط پروژه تنوع زیستی کارس-ایقدیر که توسط انجمن KuzeyDoga اداره می شود ، مستند شده است. این پروژه 323 گونه از 468 گونه پرنده ترکیه را در منطقه به ثبت رسانده است. حداقل 223 مورد از این در دریاچه Kuyucuk رخ می دهد ،  که مهمترین تالاب منطقه است. جنگل های ساریکامیس در بندر جنوبی گرگ های هندی ، خرس قهوه ای سوری ، سیاه گوش قفقازی و حیوانات دیگر ، و تالاب های رودخانه ارس (آراکس) یک محل توقف مهم برای بسیاری از پرندگان مهاجر هستند. مرکز تحقیقات و آموزش پرندگان رودخانه ارس در روستای یوکاری سیرریکلی 228 گونه پرنده را در این مکان واحد به تنهایی ثبت کرده است.


اقتصاد و محصولات غذایی 

            
 

اقتصاد استان كارس تحت سلطه كشاورزی ، دامداری و جنگلداری است. 85٪ از جمعیت فعال در استان کارس کشاورز یا گله داری میکنند. 60٪ از درآمد ناخالص داخلی از این بخش ها دریافت می شود. صنعت ، گردشگری و تجارت در حال توسعه است. آب و هوا باعث کاشت گیاهان در منطقه می شود. در Kazzman و Tuzluca ، پنبه ، چغندرقند ، لوبیا و شیروانی پرورش می یابد. باغبانی و باغات سبزیجات خیلی توسعه نیافته اند. گندم ، جو ، پنبه و مقادیر کمی تنباکو در استان رشد می یابد.
دامداری در منطقه از کشاورزی مهمتر است. چمنزارها ، مراتع و پوشش گیاهی غنی به توسعه دامپروری منجر میشود. چمنزارها و مراتع که 70 درصد از مساحت استان کارس را تشکیل می دهد ، قادر به ارائه حداقل ده برابر از پتانسیل فعلی دامپروری هستند. کارس بزرگترین استان پرورش دام در ترکیه و مرکز تجارت دام است. تلاش هایی برای افزایش تولید غاز انجام می شود که این موضوع برای منطقه کارس بسیار ویژه است. گذشته از اینکه گوشت آن در غذاهای کارس جای ویژه ای گرفته است ، کبد غاز و پرهای از قبل به اروپا صادر میشود. 
استان كارس دارای جنگل های فراوان نمی باشد اما منطقه از نظر جنگل  مطلوب است. تنها 4٪ از مساحت استان با جنگل پوشیده شده است. اسکاتلندی کاج ، صنوبر و توسکا گونه های درختی هستند که بیشتر در جنگل های کارس یافت می شوند.
سنگهای معدنی نمک سنگ ، آرسنیک ، آزبست ، منیزیت ، گچ و پرلیت مورد بررسی قرار گرفته است ، با این وجود فقط نمک سنگ استخراج می شود.کارخانجات اصلی صنعتی در کارس عبارتند از: فرآوری گوشت ، فرآوری خوراک دام ، کارد گندم ، نخ ، دباغی ، کفش ، سیمان و کارخانه های آجری. 

در کل ترکیه از لحاظ لبخ غذا در سطح جهان شهرت دارد اما از معروف ترین محصولات غذایی مخصوص منطقه کارس می توان به عسل کارس ، کارس کسری ، پنیر کارس گرووی اشاره کرد که طعم آن مانند پنیر Emmental سوئیس ، و غاز بو داده شده به سبک کارس است.


مسجد فتحیه

                                                   
 

در حدود 42 کیلومتری شرق شهر ، قرون وسطایی آنی (اوکاکلی) عمدتاً در ویرانه هایی در جاده باستانی ابریشم قرار دارد. در سال 2016 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد ، ویرانه های آنی با کلیساها ، مساجد و کاروانسراهای بی شماری توسط دیوارهای مستحکم محاصره شده احاطه شده اند.
پس از بازدید از ویرانه های آنی ، می توانید با اسکان در مرکز اسکی در Sarıkamış با هتل های تفریحی مستقر در یک جنگل کاج منظره کنار بیایید. این مرکز یک فصل اسکی 120 روز تا یک سال را ارائه می دهد. Sarıkamış و مناطق اطراف آن برای اسکی کوهستانی ، پیاده روی در اسکی و اسکی کراس کشور مناسب است.
این شهر دارای یک پناهگاه امن ، یک تالاب است ، یک جشن به چشم پرندگان پرنده به نام دریاچه Kuyucuk که پناهگاه بیش از 200 گونه پرنده است. پرندگان در این هدیه جالب طبیعت برای پرورش ، لانه سازی و تغذیه در فصول مهاجرت متوقف می شوند. بهار و پاییز فصول ایده آل برای دیدن ده ها گونه پرنده در کنار هم هستند. منطقه Kuyucuk علاوه بر جلب توجه بازدید کنندگان از ثروت های طبیعی که در آن جا وجود دارد ، مکان های زیادی مانند روستای Kuyucuk دارد که طرفداران تاریخ و فرهنگ بسیار دوست دارند آنها را ببینند. در هر گوشه روستا می توانید ردپایی از دوکوبورها (یک قبیله روسی) که در طول جنگ عثمانی و روسیه از روسیه آمده بودند ، بیابید. خانه های قدیمی که در امتداد خیابان قرار گرفته اند ، با ویژگی های چشمگیر معماری خود چشم و قلب را به خود جلب می کنند. 


مکان باستان شناسی آنی


                            

آنی که در یک شهر فلات منزوی در شهر کارس واقع شده است ، دارای مکان های نظامی ، مذهبی و همچنین ساختمانهای مسکونی و استحکاماتی است که صدها سال از آن می گذرد. این ساختارها منعکس کننده خصوصیات شهرسازی قرون وسطایی است که طی قرن ها توسط مسیحیان و مسلمانان شکل گرفت. در قرن 10 و 11میلادی با جمعیتی بالغ بر صد هزار نفری به پایتخت باشکوه پادشاهی ارمنستان باگرادیت تبدیل شد و با کنترل یک شاخه از جاده ابریشم قدرت اقتصادی به دست آورد. حتی پس از تحت سلطه حاکمیت بیزانس ، سلجوقیان و گرجی ها ، این کشور همچنان به عنوان یک چهارراه مهم برای بازرگانان نقش اساسی را ایفا می کرد. با این حال ، این شهر پس از حمله مغول ها و زلزله مخرب که در سال 1319 رخ داد ، رو به زوال است و از طریق ساختارهای فنی و هنری پیشرفته منطقه ساخته شده در بین سده های 7 و 13 میلادی ، این مکان باستان شناسی ، باستان شناسان مدرن را ارائه می دهد. با اطلاعات ارزشمندی که از تکامل معماری قرون وسطایی پرده برمی دارد.آنی که در طول تاریخ میزبان تمدن های بسیاری بوده است ، نمونه هایی از معماری گرجی و سلجوقی و همچنین نمونه های برجسته معماری ارمنی را به همراه دارد.


کلیسای سنت گرگوری از آوغامورنتس 

 

 

کلیسای سنت گریگوری در حدود سال 980 ساخته شده و یکی از مشهورترین نقاشی های شهر باستانی آنی است. گنبد این کلیسا که دارای یک نمازخانه 12 طرفه، دارای سبک فوق العاده،الهام گرفته از معماری سلجوقی است.  این کلیسا که امروزه در شرایط خوبی پا بر جاست، با نام کلیسای پولاتوغلو ، کلیسای Abughamrant نیز شناخته می شود.این بنا بر روی یک سکوی سه طبقه ای با سنگهای تراشیده صاف قرمز ، سیاه و قهوه ای ساخته شده است. تخمین زده می شود که این مقبره متعلق به شاهزاده گریگور پهلونونی ، یکی از ارامنه باگراتونی باشد. بنای مقبره در دهه 90 غارت شد. ساعت آفتابی ساخته شده با تکنیک کنده کاری در نمای جنوبی کلیسا وجود دارد.

                

 


هتل های مشابه
hotel-katerina-sarayi.jpg
کاترینا سارایی

هتل کاترینا سارایی( Katerina Sarayı) هتل Katerina Sarayı در کارس با یک باغ و تراس اسکان می کند. از جمله امکانات این ویژگی می توان به یک رستوران ، یک میز جلو و سرویس 24 ساعته به همراه وای فای رایگان...

getlstd-property-photo.jpg
کوناک

هتل کوناک (KONAK) هتل Bizim Konak در مرکز شهر کارس واقع شده است. اتاق های هتل به سادگی تزئین شده ، هر اتاق در اینجا مینی بار را برای شما فراهم می کند. حمام اختصاصی با حمام و سشوار نیز دارای لوازم ب...

hotel-kent-ani (1).jpg
کنت آنی

کنت آنی (KENT ANI) هتل  3 ستاره کنت آنی در مرکز کارس واقع شده و تا قلعه کارس 2 کیلومتر فاصله دارد. Wi-Fi و اتاقهایی با گرمایش ، تلویزیون صفحه تخت با کانال های ماهواره ای و مینی بار ارائه می ده...

cheltikov-hotel.jpg
چلتیکو

هتل چلتیکو(CHELTIKOV) هتل 3ستاره چلتیکو واقع در یک ساختمان تاریخی مرمت شده در سال 1874 که دارای معماری بی نظیری است.مهمانان میتوانند از وجود رستوران و باغ لذت ببرند . همچنین وای فای رایگا...

getlstd-property-photo.jpg
شوآرا

شوآرا(suara) شوآرا واقع در شهر کارس ترکیه است . از جمله امکانات این هتل می توان به باغ ،یک رستوران ، یک میز جلو و سرویس 24 ساعته به همراه وای فای رایگان در کل هتل اشاره کرد. هتل دارا...

مطالب مرتبط

images.jpg

کارس(KARS)                                                  کارس ش...

بیشتر