d

جاذبه های ترابزون ترابزون

(ترابزون)


ترابزون | TRABZON

                                   
 

ترابزون یکی از شهرهای بزرگ ترکیه و بزرگترین شهر منطقه دریای سیاه است. جمعیت آن بیش از 808 هزار نفر (2019) در مساحتی برابر 4،664 کیلومتر مربع زندگی می کنند. به دلیل آب و هوای بارانی حتی در ماه های تابستان ، جنگل ها و کوه های زیاد ، دارای رودخانه ها و ارتفاعات زیادی است. جاده های بزرگی وجود دارد که ترابزون را به شهرهای دیگر وصل می کند ، بندر بزرگی برای تردد حمل و نقل بین المللی در دریای سیاه و یک فرودگاه بین المللی در ترابزون وجود دارد.بندری تاریخی که زمانی به عنوان Trebizond شناخته می شد ، در نزدیکی انتهای شرقی سواحل دریای سیاه ترکیه (نقشه) تضادهای جالبی با شهر عادی ترکیه ارائه می دهد
برخی می گویند که نام این شهر از یونانی "Trapezous" گرفته شده است.

حمل و نقل ترابزون 

برای سفر به ترابزون روش مستقیم بصورت زمینی میباشد.تا الان هیچ پروازی از ایران مستقیم به ترابزون انجام نشده و تنها میتوان از ایران به استانبول و از استانبول به ترابزون پرواز رزرو کرد.اما راه زمینی بسیار باصرفه و راحت تر میباشد.زمان رسیدن با پرواز از زمان رسیدن بصورت زمینی ، بیشتر است.تور هایی که برگزار میکنیم  بصورت زمینی میباشد.


به وسیله هواپیما
پروازهای BoraJet ، Onur Air ، Pegasus ، SunExpress و Turkish Airlines پروازهایی به ترابزون از آنکارا و / یا استانبول دارند. پروازهای بین المللی از آلمان ، جورجیا و کریمه نیز وجود دارد.فرودگاه ترابزون (TZK) 6 کیلومتر (3.7 مایل) در جنوب شرقی Atatürk Alanı در امتداد ساحل دریای سیاه (نقشه) است.
با اتوبوس
سرویس مکرر اتوبوس ازتبریز ، تهران وجود دارد.تور های انفردای که برگزار شده اغلب از این ترانسفرها استفاده میشود.

با ماشین
سفر با ماشین به دلیل فاصله زیاد ، سوخت و کاپوتاز  برای انان که صرفا یک بار در سال به ترکیه سفر میکنند از نظر هزینه به صرفه نیست.

 

 

                                                                                          
 

حمل و نقل محلی در ترابزون بدون داشتن مترو و تراموا ، با خیابان های باریک و پیچ خورده که برای اتوبوس های بزرگ دشوار است ، بسیاری از نیازهای حمل و نقل عمومی ترابزون با مینی بوس های Dolmuş و البته تاکسی ها تامین می شود. در مورد نحوه دستیابی به مقصد خاص ، از هتل خود بخواهید تا راهنمایتان کند.
از آنجا که حمل و نقل در ترابزون می تواند گیج کننده باشد ، بهتر است در مرکز واقع در نزدیکی میدان اصلی Atatürk Alanı اقامت کنید ، در این ناحیه بهترین هتل های ترابزون وجود دارد.


پیدا کردن راه خود در اطراف
طرح ترابزون گیج کننده است! 
نقطه اصلی جهت گیری شما Atatürk Alanı (میدان آتاتورک) ، پارک سایه ای در قلب شهر است که توسط افراد محلی  میدان (پلازا) گفته می شود.
بندر تاریخی (بندرگاه) ترابزون به سمت شمال Atatürk Alanı است ، با 10 دقیقه پیاده روی آسان.
در غرب آتاتورک آلانی ، اوزون سوکاک یک خیابان بزرگ خرید عابر پیاده است. در شمال آن ، Kahramanmaraş Caddesiis پر از خریداران میباشد ، اما  ترافیک وسایل نقلیه زیاد است.
به سمت غرب در امتداد هر یك از این خیابان ها قدم بزنید و در 10 دقیقه به دره شیب دار نهر Soğuk Su و بخش هایی از دیوارهای قدیمی شهر در نزدیکی Atapark ، یك پناهگاه سایه دار دیگر خواهید رسید.
فرودگاه ترابزون (TZK) 6 کیلومتر (3.7 مایل) در جنوب شرقی Atatürk Alanı در امتداد ساحل دریای سیاه (نقشه) است.


هاگیا سوفیا (ایاصوفیا)

                                              
 

 هاگیا سوفیا به معنای حکمت الهی بر گرفته از واژه یونانی است. یک نمونه مهم بازمانده از معماری اواخر بیزانس ، و یکی از دیدنی های اصلی ترابزون است. کلیسای هاگیا سوفیا در TrabzonHagia Sophia در قرن سیزدهم میلادی در زمان سلطنت شاه مانوئل اول کوممنوس در نقشه صلیب تحت پوشش یونان ساخته شد. ساخت برج ناقوس و بنای کلیسا در سال 1427 به پایان رسید و نقاشی تصاویر در طاق های درب ورودی کلیسا در سال 1444 به پایان رسید. این کلیسا تا سال 1670 هنگامی که عثمانی ها منطقه را به تصرف خود درآوردند ، همچنان به خدمات خود ادامه دادند. بعداً در زمان جنگ جهانی اول به عنوان انبار و بیمارستان مورد استفاده قرار گرفت. بعداً مجدداً به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1863 مسجد مرمت شد ، نقاشی های دیواری با گچ پوشانده شده است ، پله هایی برای برج ناقوس ساخته شده است که به عنوان مناره مورد استفاده قرار می گرفت.کلیسای هاگیا سوفیا در سال 1964 به موزه تبدیل شد و در سال 2013 دوباره به مسجد تبدیل شد. در 3 کیلومتری غرب شهر واقع شده است و نباید با موزه هاگیا سوفیا در استانبول اشتباه گرفته شود.


عمارت و ویلا آتاتورک(Atatürk Köşkü)

                                    
 

این عمارت که توسط یک بانکدار یونانی ثروتمند به نام Konstantinos Kappagianidis ساخته شده است ، نمونه خوبی از معماری خانه های اروپایی قرن نوزدهم است. آتاتورک هنگام بازدید از ترابزون در سال 1930 و در سال 1937 در این خانه ماند. پس از مرگ وی در سال 1938 در استانبول ، این عمارت در سال 1964 توسط شهرداری ترابزون خریداری شد و از آن زمان به عنوان موزه به نمایش گذاشته شده است. این شهر از مرکز شهر 7 کیلومتر فاصله دارد و در منطقه سوگوکسو واقع شده است.
منطقه قدیمی با دیوار ترابزون شامل کلیساهای بیزانس متعددی است که مدت ها قبل برای استفاده به عنوان مساجد تبدیل شده اند. متأسفانه ، مساجد همیشه برای دیدن باز نیستند ، بنابراین ممکن است شما نتوانید بسیاری از آنها را ببینید.

در تپه های بالای ترابزون ، 6 کیلومتری (3.7 مایل) به جنوب غربی ، یک ویلای سفید و سفید ویکتوریا مشرف به شهر و دریا است. توسط خانواده بازرگان برجسته Trapezuntine ساخته شده ، در سفر خود به ترابزون به کمال آتاتورک ارائه شد.اکنون مکان مورد علاقه عروسی (یا حداقل برای جلسه رسمی عکس گرفتن عروسی) ، ویلا و زمین های آن برای هزینه پذیرش در دسترس همگان است.داخل ویلا طبقه اول از فرش های دستی ایرانی به چشم میخورد.


موزه ترابزون (عمارت کاستاکی)

                                                 
 

عمارت ساخته شده توسط بانکدار برجسته Kostaki Theophylaktos در اوایل دهه 1900 ، اکنون موزه تاریخ ترابزون است. این نمایشگاه تاریخ باستان شناسی و قوم نگاری ترابزون و همچنین عمارت خود را نشان می دهد  نمونه ای عالی از معماری داخلی طبقه عثمانی طبقه عالی عثمانی. 


صومعه (سومولا)

                                                            
 

صومعه هزار ساله بکره  atSumela از دیدنی ترین مناطق ساحلی دریای سیاه ترکیه است.


آیدر و ریزه
روستای کوهستانی آیدر و شهرک چای سازی مانند Rize در شرق ترابزون ، اگر چند روز در اینجا و وسیله نقلیه خود باشید ، ارزش اکتشاف دارد.


 

 

بازار شهر
بازار شهر (بلدیه سبزه هالی) ، 750 متر (800 متری ، 10 دقیقه پیاده روی) غرب آتاتورک آلانی در امتداد Kahramanmaraş Caddesi که در گذشته از Müftü Camii (مسجد) واقع شده است ، سرگرمی کردن در اطراف آن بسیار جالب است و برای عکاسی بسیار عالی است.
میوه ها ، سبزیجات (از جمله کلم های بیکران) ، انواع پنیرهای محلی و البته بسیاری از فندق ها همه مشاهده می شوند. ولسوالی هرج و مرج است ، ممکن است گم شوید ، اما جای نگرانی نیست، فقط لازم  است از اهالی بخواهید به Atatürk Alanı یا meydan  که  میدان اصلی است ، برگردید. برخی از مراکز خرید مهم ترابزون را به شما معرفی میکنیم تا حتما سر بزنید.

مرکز خرید جواهر Trabzon Cevahir Outlet،آدرس: Cumhuriyet Mahallesi, Devlet Karayolu Cad. No:19, 61290 Yomra/Trabzon, Turkey

بازار میوه و سبزیجات کارفور ترابزون CarrefourSa Shopping Center،آدرس: Hızırbey Mahallesi, Maraş Cad D:No: 170, 61200 Ortahisar/Trabzon, Turkey

مرکز خرید لایف استایل و وارلیباش Varlıbaş Shopping and Lifestyle Center،آدرس: Gülbaharhatun Mahallesi, İnönü Cd. No:8, 61040 Merkez/Ortahisar/Trabzon, Turkey

مرکز خرید فروم Forum Shopping Center،آدرس: Kalkınma Mahallesi، Devlet Karayolu، ۶۱۰۸۰ Ortahisar/Trabzon، Turkey

 


تور ها مرتبط
نام
مبدا
تاریخ رفت
تعداد شب
نوع
شروع قیمت
نام
(تور ترابزون ویژه زمستان) تور ترابزون
مبدا
تبریز
تاریخ رفت
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰
تعداد شب
4
نوع
زمینی
شروع قیمت
9000000 تومان
نام
(تور ترابزون ویژه نوروز 1403) تور ترابزون
مبدا
ترمینال
تاریخ رفت
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰
تعداد شب
4
نوع
زمینی
شروع قیمت
11900000 تومان
هتل های مشابه
416520237.jpg
میثال روم

میثال روم   (MISAL ROOM HOTEL) هتل 4 ستاره ی میثال روم یک هتل تازه تاسیس در ترابزون ، دارای اتاق هایی رو به دریا و رو به باغ است. از جمله امکانات این هتل وای فای رایگان،صندوق امانات، پذیر...

مطالب مرتبط

download.jpg

ترابزون | TRABZON                                       ترابزون یکی از شهرهای بزرگ ترکیه و بزرگت...

بیشتر